afbeelding1 4
 
 
 

Sociaal Fonds

Laatste redmiddel

 

Bent u al bekend met het Sociaal Fonds?

Privézorgen kunnen ernstige belemmeringen vormen. Ondanks dat je je zaken goed voor elkaar denkt te hebben – een afgewogen huishoudbudget, afdoende verzekeringen, reserves voor het huis en een potje ‘onvoorzien’ – kunnen zich toch situaties voordoen waarin de kosten niet gedekt worden door een sociale instantie of verzekeraar. Dat kan leiden tot financiële problemen. Voor (oud-)medewerkers van de bank is het Sociaal Fonds van ABN AMRO opgericht.

Steun uit het Sociaal Fonds is een laatste redmiddel als voorzieningen buiten de bank en regelingen binnen de bank geen of onvoldoende soelaas bieden. De geboden hulp vanuit het fonds heeft vaak betrekking op onvoorziene samenloop van omstandigheden met een medische en/of sociale achtergrond, die de draagkracht van betrokkenen te boven gaat. Maar het fonds biedt ook hulp als u door andere redenen in de problemen komt. 

 Gift

De hulp is altijd een gift. Het Sociaal Fonds verstrekt geen leningen en lost geen leningen af. Het fonds komt alleen in actie als u niet in aanmerking komt voor andere regelingen binnen en buiten de bank. Aan de toekenning, de duur en de hoogte van de tegemoetkoming zijn geen speciale voorwaarden verbonden.

Wie komen in aanmerking?

De volgende personen komen in aanmerking voor een tegemoetkoming:

    • Medewerkers in actieve dienst met een dienstverband bij ABN AMRO voor (on)bepaalde tijd.
    • Medewerkers in actieve dienst met een dienstverband bij een 100% dochteronderneming van ABN AMRO met een standplaats in Nederland voor (on)bepaalde tijd.
    • Vroegere medewerkers die een non-activiteitsuitkering krijgen van de bank of de 100% dochteronderneming van de bank.
    • Vroegere medewerkers van wie het dienstverband na twee jaar volledige arbeidsongeschiktheid door de bank of de 100% dochteronderneming van de bank is beëindigd. Zij komen in aanmerking voor een tegemoetkoming zolang ze (deels) arbeidsongeschikt zijn in de zin van de wet.
    • Gepensioneerden, die meteen na de arbeidsovereenkomst of periode met VUT- of non-activiteitsuitkering van de bank of de 100% dochteronderneming van de bank of meteen na een periode van arbeidsongeschiktheid met pensioen zijn gegaan.
    • Vroegere medewerkers die een arbeidsovereenkomst met de bank of met een 100% dochteronderneming van de bank hadden en:
      • van wie de arbeidsovereenkomst met de bank of de 100% dochteronderneming van de bank is geëindigd wegens boventalligheid als gevolg van een reorganisatie, en
      • van wie de bank of 100% dochteronderneming van de bank de laatste werkgever is geweest of die na het vertrek een dienstverband met een andere werkgever hebben gehad van niet langer dan 6 maanden, en
      • die langer dan 10 jaar in dienst van de bank of de 100% dochteronderneming van de Bank zijn geweest, en
      • die een uitkering hebben uit hoofde van arbeidsongeschiktheid, WW of Algemene Bijstand.
    • Nabestaande partners van (vroegere) medewerkers, die een partnerpensioen krijgen van het pensioenfonds van de bank. De (vroegere) medewerker moet tot het overlijden tot een van bovenstaande doelgroepen hebben behoord.
    • Kinderen van (vroegere) medewerkers, die een wezenpensioen krijgen van het pensioenfonds van de bank. De (vroegere) medewerker moet tot aan het overlijden tot een van bovenstaande doelgroepen hebben behoord. 

    Aanvraag indienen

    Wanneer u in aanmerking denkt te komen voor een tegemoetkoming van het Sociaal Fonds, vult u dan het aanvraagformulier en stuur dit rechtstreeks naar het secretariaat van het Sociaal Fonds: e-mail: sdnof.laaicos.taairaterces.[antispam].@nl.abnamro.com 

    Wij geven er de voorkeur aan dat deze digitale route wordt gevolgd. Indien dit echter niet mogelijk is, kunt u uw aanvraag ook per post indienen. U kunt uw aanvraag sturen naar onderstaand adres:

    Sociaal Fonds ABN AMRO
    T.a.v. het Secretariaat / PAC HQ1096
    Gustav Mahlerlaan 10
    1082 PP Amsterdam
     

    Naar aanleiding van de door u ingestuurde aanvraag neemt een regiovertegenwoordiger contact met u op om de aanvraag te bespreken.  Deze regiovertegenwoordiger is uw contactpersoon tijdens de procedure van de aanvraag. Via de regiovertegenwoordiger zal uw aanvraagformulier worden voorgelegd aan het bestuur ter goedkeuring.

    Let op: Een regiovertegenwoordiger kan voor de aanvraag noodzakelijke gegevens bij u opvragen. Deze gegevens worden, mits de aanvraag wordt toegewezen, voor een termijn van zeven jaar bewaard. Alleen het bestuur en de betrokken regiovertegenwoordiger hebben inzicht in deze gegevens.

     

    Aanvraagformulier Sociaal Fonds

    Hieronder kunt u het formulier downloaden en op de pc invullen en daarna op uw PC opslaan en verzenden als bijlage  naar sdnof.laaicos.taairaterces@nl.abnamro.com 

    U kunt het formulier ook thuis uitprinten.

    Ga naar aanvraag formulier (bekijk hier op de website)

    Ga naar aanvraag formulier ( download)